Τα θέματα του διαγωνισμού

 

Τρέχοντα ζητήματα

Τα τρέχοντα ζητήματα ανήκουν θεματικά στο φωτογραφικό είδος του φωτορεπορτάζ που είναι το δυσκολότερο και το πιο απαιτητικό είδος, συχνά και επικίνδυνο. Είναι όμως και αυτό με την μεγαλύτερη ηθική επιβράβευση αφού ο φωτορεπόρτερ επιτελεί κοινωνικό έργο και είναι αυτός που φροντίζει για την πληροφόρηση όλων μας και την αντικειμενική αποτύπωση των γεγονότων. Ο φωτογράφος καλείται να καταγράψει γεγονότα της επικαιρότητας, να μελετήσει σε βάθος και να διηγηθεί οπτικά εκφάνσεις της πραγματικότητας παρουσιάζοντας ένα έργο με αισθητική και τεχνική αρτιότητα αλλά κυρίως με ψυχραιμία και ειλικρίνεια.

Tip: Από πλευράς εξοπλισμού μπορούμε να χρησιμοποιήσουμε από τη γρηγορότερη DSLR, μια compact ακόμα κι ένα smartphone. Ο παράγοντας που θα κάνει τη διαφορά είναι η κρίση μας και η αντίληψη μας. Δεν ξεχνάμε όμως ποτέ και τον παράγοντα της ασφάλειας.

 

Αθλητισμός

Ο αθλητισμός ανέκαθεν ήταν από τα φωτογραφικά αντικείμενα που συγκινούσαν τον φωτογραφικό φακό. Πλέον με τις σύγχρονες φωτογραφικές μηχανές, τους εξωτικούς τηλεφακούς και τα ταχύτατα AF μηχανών και smartphone τα αθλητικά θέματα είναι προσιτά και εφικτά να γίνουν. Η κίνηση, η ταχύτητα και οι προσπάθειες των αθλητών ταιριάζουν στη φωτογραφία και μας προκαλούν να καταγράψουμε αθλητικά γεγονότα, σπορ, αγώνες κτλ. Ο στόχος αυτής της κατηγορίας είναι να αναδείξει όχι μόνο τον αθλητισμό και γενικότερα τις δραστηριότητες που ανατάσσουν την ψυχή, αλλά και να φέρει στο επίκεντρο τις μικρές καθημερινές στιγμές των αθλητών που συχνά επισκιάζονται μέσα στις κορυφαίες αθλητικές διοργανώσεις.

Tip: Συνήθως όλη η κινητικότητα διαδραματίζεται λίγο μακρύτερα από τη θέση μας. Δεν είναι εύκολο να αποτυπωθεί με τους απλούς zoom γενικής χρήσης και τις εστιακές αποστάσεις της τάξης των 24-85mm. Χρειαζόμαστε κάτι με περισσότερο zoom. Επίσης χρειαζόμαστε και ορισμένη "απόσταση ασφαλείας". Οπότε θα ζητηθεί τουλάχιστον ένας τηλεφακός στη γκάμα από 100mm ως 200mm ή και κάτι πιο ισχυρό π.χ. 300-400mm.

 

Φωτογραφίες δρόμου

Η φωτογραφία δρόμου συχνά αναφέρεται ως ένα από τα δύσκολα είδη φωτογραφίας και όχι αδίκως. Υπάρχουν πολλοί παράγοντες που πρέπει να ελέγξουμε και άλλοι τόσοι πάνω στους οποίους δεν έχουμε κανένα έλεγχο. Η φωτογραφία δρόμου όμως είναι και συναρπαστική και υπήρξε το είδος στο οποίο μεγαλούργησαν ο Henri Cartier-Bresson, o Eugene Atget, o Garry Winogrand, o Andre Kertesz και τόσοι άλλοι σπουδαίοι δημιουργοί. Ο φωτογράφος καλείται να πει μια ιστορία, να περιγράψει το θέμα, να αναλύσει τη σχέση της πόλη με τον άνθρωπο που ζει σε αυτή, να μεταφέρει την ατμόσφαιρα της σε ένα καρέ. Η φωτογραφική στιγμή υπάρχει για λίγα δευτερόλεπτα και μετά χάνεται.

Tip: Η πόλη έχει υπεράριθμα θέματα, αρκετή βαβούρα και πληροφορία, πολυκοσμία κτλ. Η αναζήτηση του θέματος θα μας πάρει πολύ χρόνο και αρκετή παρατήρηση. Τα πιο συνηθισμένα λάθη που κάνουμε στην φωτογραφία δρόμου είναι να μην πλησιάζουμε αρκετά στο θέμα μας ή να προσπαθούμε να δείξουμε πάρα πολλά στοιχεία σε μια εικόνα. Δεν είναι τυχαίο ότι οι μεγαλύτεροι φωτογράφοι χρησιμοποιούσαν/ουν είτε prime φακούς 50mm ή ευρυγώνιους. Οι φακοί prime μας ωθούν να πλησιάσουμε περισσότερο το θέμα μας, να συνδεθούμε μαζί του και κατ'επέκταση και ο θεατής να μπει μέσα στην εικόνας μας και να νιώσει ότι είναι μέρος της.

Με την υποστήριξη του περιοδικού ΦΩΤΟγράφος


 

Video Κριτικής Επιτροπής

Ο Γιάννης Μπεχράκης για το θέμα "Τρέχοντα ζητήματα"

 

Ο Γιάννης Μπεχράκης για το θέμα "Φωτογραφίες δρόμου"

 

Ο Θανάσης Σταυράκης μιλάει για το θέμα "Αθλητισμός"

 

Ο Θανάσης Σταυράκης μιλάει για το θέμα "Φωτογραφία Δρόμου"

 

Ο Θανάσης Σταυράκης μιλάει για το θέμα "Τρεχοντα Ζητήματα"

 

 

 

 

Υποστηρικτές

Copyright (c) 2017 - All rights reserved